Handelsbetingelser

Hvis du fortryder dit køb/retur

Det er nemt og smertefrit at fortryde sit køb eller bytte til noget andet i Mamelukken. Du er altid velkommen til at aflevere det i butikken i skanderborg eller sende dine retur var tilbage til os. 

Læs blot herunder :

OBS pga af ferie: behandles der først returpakker d. 21 okt. Er det et problem, sender du bare en mail. Vi finder ud af det.

14 dages retur:

  • Mamelukken ydern 14 dages fortrydelsesret, det er gældende fra den dag, du modtager din pakke. Det vil sige, at når du sender dine varer tilbage til os, så sender vi dine penge retur til dig til det kreditkort, som bestilingen er foretaget på. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene indenfor 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron eller MasterCard, kan der gå flere dage.
  • Hanger (prismærke) skal være monteret som ved modtagelse.
  • Vedlæg den medsendte pakkeseddel eller kopi af faktura, som du har modtaget på mail. (Du kan også logge på og finde den der)
  • For at udnytte fortrydelsesretten har du pligt til at returnere varen/varerne i samme stand som den/de blev modtaget.  
  • Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen i forbindelse med fortrydelseskøb.
  • Send pakken til Mamelukken, Adelgade 89. 8660 Skanderborg, og husk at vedlægge ordrenr.

 

 

 

Fragt.

  • DANMARK:
    • Gratis fragt. Sendes som forsikret pakke, som kan trackes med PostNord eller GLS.
    • (Ved køb under 498,- DKK, er der gratis fragt ved forsendelse som brev. Leveringstid er ca. en uge)
  • EU og Norden:

  • Europa 90,- DKK. Fri fragt ved køb over 1000,- DKK
  • Norge, Grønland, Færøerne, Island 90,- DKK og TAXFREE. Fri fragt ved køb over 1.249,- DKK 

  • Vi sender på hverdage indenfor 24 timer.

 

Bytte til anden vare.

  • Lav en ny bestilling. Send den anden vare retur, som beskrevet i afsnittet fortrydelsesret.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

  • Når du handler på Mamelukken.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få et afslag på prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine  fragtomkostninger 40 kr som det koster at købe returporto på vores side.
  • Husk altid at vaske tøjet seperat til at starte med, i tilfælde af overskudsfarve.
  • Sammen med reklamationen bedes du oplyse, hvad problemet med varen er og vedlægge en kopi af faktura som du har modtaget på mail.
  • Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for forsendelse, medsend kontonr,  så vi kan refundere dine fragtomkostninger.


Leveringstid og transport

  • Forsendelse af din pakkke sker med  GLS inden 24 timer på hverdage.


Fortrolighed
Vi behandler dine informationer fortroligt og videregiver således ikke e-mail adresser,.
Alle kreditkort/Dankort informationer indtastes i et sikkert miljø, krypteres med Transport Layer Security (TLS) og sendes i kodet form videre til PBS. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Der kan forekomme komplikationer ved bestilling med kunder, der stadig anvender Windows XP og/eller Internet Explorer 6, da de ikke understøtter TLS.


Der kan betales med følgende kort:
Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron. 

 

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til shop@mamelukken.dk, att: Inger. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Mamelukken.dk tager forbehold for eventuelle tastefejl, korrekturfejl samt tekniske fejl.


English
  • Mamelukken provides 14 days of withdrawal, valid from the day you receive your package. That is, when you ship your goods back to us, we'll send your money back to you to the credit card on which the order is made. Also applies to discounted goods. Hanger (price tag) must be mounted as at reception. Attach the enclosed package leaflet or copy of the invoice that you have received by mail. (You can also log in and find it there) You must incur the costs associated with returning the item in case of reprisals. In order to take advantage of the right of withdrawal, you are required to return the item / goods in the same condition as they were received. Mamelukken.dk returns the amount in question to the credit card the item was purchased through. If you have paid with Dankort, you should receive the money within 1-2 business days. However, if you have used Visa, Visa Electron or MasterCard, you can go up to 28 business days. We handle return items within 48 hours. Send the package to Mamelukken, Adelgade 89. 8660 Skanderborg Denmark.

 


Shipping prices in other countries:

• EU 90 kr. Free shipping by purchase over 1000 d.kr
• Norway, Greenland, Faroe Islands, Iceland 90 SEK and TAXFREE. Free shipping on purchase over 1249 d.kr

 

Switch to other item.

  • Make a new order. Return the other item as described in the cancellation section.

 

 

Confidentiality We treat your information confidentially and thus do not pass email addresses. All credit / Dankort information is entered in a secure environment, encrypted with Transport Layer Security (TLS) and transmitted in coded form to PBS. This means that unauthorized persons can not read your card number or other information during the transaction with PBS. There may be complications when ordering with customers who still use Windows XP and / or Internet Explorer 6 as they do not support TLS. Payment can be made with the following cards: Dankort, Visa / Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron.

 

Complaint If you want to complain about your purchase, please contact shop@mamelukken.dk to: Inger. If we fail to find a solution, you can file a complaint with the Competition and Consumer Agency Center for Complaints Solutions, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) You can also use the EU Commission's online complaint portal, However, this will be mainly relevant if you are a consumer domiciled outside Denmark. You can find the complaint portal here: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Disclaimer and Disclaimer

 

Mamelukken.dk accepts any typo errors, correction errors, and technical errors.